Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

De gastvrijheid van Turkije

Turkije biedt een overvloed aan prachtige plaatsen waar we nog wild kunnen kamperen. De politie rijdt af en toe eens langs en zwaaien dan vriendelijk. Even zo vriendelijk is de Turkse bevolking, die ons enthousiast ontvangt en ons spontaan brood en fruit toestoppen.

Transfagarasan

Volgens de heren van het beroemde Engelse autoprogramma Top-Gear is de Transfagarasan ( 7c ) de mooiste autoroute ter wereld. Hoewel zij hem reden met een Ferrari, Lamborgini en een Aston-Martin, hebben wij ook genoten met onze quad.

Warschau, Krakow en de weg door de Oekraïne

Schrijven we in ons verhaal al dat Warschau ons nogal tegenviel, historisch gezien, de foto's bevestigen dat. Daarentegen roept Krakow wel een bepaalde sfeer op, die ons aanzienlijk beter is bevallen. Rijdend door de Karpaten komen we in de Oekraïne, waar het nog een hele klus is om de route te vinden. De meeste verkeersborden kennen namelijk alleen de aanduidingen in de oorspronkelijke taal met voor ons onleesbare tekens.

Slot Pilsrundale

In het zuiden van Letland bevindt zich het slot Pilsrundale. Een uitermate indrukwekkend en zeer rijk slot, met vele dure kunstcollecties en inmiddels grotendeels gerenoveerd.

Tallinn, prachtige "Oude Stad" met veel uitstraling

Verrast door de enorme schoonheid, de prachtige en goed onderhouden gebouwen en straten en de rijke historie van Tallinn.

Bezienswaardigheden van Noorwegen!

Om een ieder mee te laten genieten van onze ervaringen in Noorwegen, een impressie van de eerste 2 weken die we in Noorwegen hebben doorgebracht.

De eerste kilometers door Scandinavië

Via de Duitse snelwegen rijden we al vlot Denemarken in. Aangezien het nog niet heel erg stralend weer is, rijden we in 4 dagen door naar Kopenhagen om deze stad iets uitgebreider te gaan bekijken.

Revisie van de motor

Het hele motorblok van de DAF is gereviseerd in Meppel gedurende ons 3-weekse tussentijdse verblijf in Nederland

"La Roseraie", zonnig verblijf bij Jos en Emmy in Frankrijk.

Tijdens onze terugreis zijn we natuurlijk eventjes gestopt in Frankrijk om de familie weer te zien. Vooral de nichtjes (Danne, Fien en Marthe) veranderen ontzettend veel in een half jaar tijd. We hebben heerlijk genoten van de gastvrijheid van Rolf en Karen en het privé plekje op het landgoed bij Jos en Emmy in Gigouzac.

Barcelona, Citytour door een zonnige stad!

Even met terugwerkende kracht onze foto's van Barcelona. Op een zonovergote en hele warme dag stappen we al vroeg 's morgens in de Citytourbus van Barcelona. Voor diegenen die niet weten hoe dit werkt, je koopt een dagticket en kunt via 3 verschillende "lijnen" een hele dag door Barcelona in een open dubbeldekker met gids (via je oortje) rondrijden en al het moois of lelijks zien, wat de stad te bieden heeft. Zodra je er de behoefte toe voelt, stap je uit en gaat koffiedrinken, lunchen of één en ander bezichtigen. Een heerlijke dag, erg ontspannen omdat je nergens op hoeft te letten behalve de omgeving én je portemonnaie en lekker kunt genieten.

Koninginnedag in Spanje vieren!

Nu we dan toch weer terug in Europa zijn en tijdelijk herenigd met onze vrienden uit Nederland, moesten we toch maar een klein "Oranje-feestje" vieren hier. Vandaar onze oranje corsages, taart met oranje glazuur en bloemen. Tijdens ons shoppen in de Lidl hier kwamen we andere landgenoten tegen, die toch wel vol verbazing opkeken. In ieder geval was het weer gezellig.

Ceuta, Spaans grondgebied in Afrika óf Spaanse stad op Afrikaans grondgebied??

Ceuta, de Spaanse stad waar de douanepost tussen Marokko en Europa is gevestigd, ligt nog op het continent Afrika. Het is een drukke, maar prachtige stad waar wij echter met geen mogelijkheid met onze grote camper op een parkeerplaats kunnen staan. Vandaar foto's via de spiegels en de ramen genomen.

De natuur is grillig !

In het moeras leven de mooiste dieren, staan prachtige bomen, maar kun je ook verzakken!

De wonderen der natuur in Mauritanië

Tijdens onze rit door het Nationale Park op de grens tussen Mauritanië en Senegal mochten we genieten van hele families wilde zwijnen, koeien met prachtige horens en nog veel meer.

De Westelijke Sahara, zand, zand en nog meer zand. En oh ja, Kamelen!!

Gedurende de laatste 1300 km vanuit Aglou Plage naar Mauritanië rijden we door de Westelijke Sahara, ofwel de grootste zandbak waar kinderen maar van kunnen dromen.

"Uit de lucht, maar toch in de lucht!"

Alweer 3 weken zijn er voorbij gevlogen sinds onze vorige posting met foto's en verhalen. Vandaag even een impressie van wat wij gedaan hebben in die tussentijd. En zoals de titel al laat doorschemeren, waren wij dan uit of toch in de lucht?

Rabat en zijn schoonheden!

Rabat stond aanvankelijk niet op onze planning als één der steden, die wij in Marokko zouden aandoen. Echter nadat bleek dat de ambassade niet langer resideert in Casablanca, werd Rabat een onvermijdelijke keuze.

Belofte maakt schuld!

Vorige week schreven we over de foto van de prachtige stationshal in Marrakech en alle belevenissen in de Medina's van deze stad en die van Casablanca. Maar zoals in het verhaal van afgelopen week al staat, hebben we deze foto's nog steeds niet geplaatst. Met dank aan onze enthousiaste fotograaf S! alhier, die de meeste van bijgaande foto's ditmaal heeft gemaakt.

Eindelijk weer eens vliegen!

Inmiddels zijn we alweer 4 maanden onderweg en heeft het qua weer nog niet meegezeten om te kunnen paragliden. Hoe gelukkig voor ons,dat het nu in Aguergour dan eindelijk wel een keer meezit. Alhoewel.......... normaal gesproken is dit de plaats om te starten, een tijdje te soaren en dan te toplanden, alwaar na een heerlijke lunch in het zonnetje boven op de berg dan wederom een nieuwe vlucht gemaakt kan worden. Helaas, zover ging het weer niet, maar gevlogen hebben we wel.

Zandhappen en waterhalen in de woestijn

Als we off road de piste van Tazzarine naar Zagora rijden, komen we in een zandstorm terecht. Onderweg pompen we water via de bron naar onze tank over.

Het leven in Fes,met de oude ambachten in de kleurrijke Medina

De foto's zijn genomen tijdens onze tocht door Fes. In ons reisverhaal staat beschreven wat we gedaan en gezien hebben en hoe fijn we het vonden om Fes op deze manier te mogen verkennen.

Onderweg naar Afrika!

Vandaag hebben we de oversteek van Spanje naar Marokko gemaakt! Zie ons reisverslag bij de nieuwe verhalen.

"Crime Scene Investigation Malaga"

Terug in Malaga, lopen wij recht in een politie onderzoek. Op nog geen 100 meter van de plaats waar wij onze DAF hebben geparkeerd voor de nacht, wordt er op grote schaal door de politie een plaats van misdaad met linten afgezet. Wat er zich heeft afgespeeld, weten wij nog altijd niet. We denken dat er een "lijk" is gevonden of dat er een schietpartij heeft plaatsgevonden. In ieder geval werd er met man en macht (zo'n 20 agenten) gespeurd op de plek des onheils.

Vrolijk Kerstfeest Allemaal!

Lieve vrienden, Onverwacht (althans ten dele) zijn wij deze Kerst toch in Nederland. We vieren hier gezellig diverse verjaardagen van vrienden en familie en genieten van de Kerstdagen, die hier toch sfeervoller zijn dan in het warme en zonnige Spanje.

De ruige kust van Portugal

Zoals in ons laatste verhaal staat beschreven, genieten wij volop van de prachtige plaatsen waar we met de camper mogen staan. Bovenaan een klif, vlak voor de vuurtoren en pal naast prachtige rotspunten met ooievaarsnesten.

Technische hoogstandjes in de "zeer kleine ruimte"

Het vervangen van de 6 accu's, die ervoor zorgen dat wij zo'n beetje dagelijks ongestoord kunnen genieten van koffie, warm water, licht, televisie of onze schone was!

Vakantiepark Le mayne de Boulède

Verblijf bij Rolf, Karen, Danne, Fien en Marthe in Monflanquin in Frankrijk

De eerste foto's van de nieuwe reis

Even heerlijk genieten in het zonnetje bij de camper

De camper is er weer!

Tijdens de proefreis door Europa heeft de camper zich bewezen als een knus huis voor onderweg. Met voornamelijk ups, maar ook een enkele down heeft ie zich goed gehouden. De foto's bewijzen het wel! We hebben genoten!

Doel van onze reis naar Afrika!

Al jaren ben ik een groot bewonderaar van de Afrikaanse Olifant. Met zijn krachtige uiterlijk en zijn enorme wijsheid en goede geheugen, is het absoluut mijn lievelingsdier. Vandaar dat mijn doel voor onze reis naar Afrika zeker bestaat uit het ontmoeten en bekijken van de olifanten in hun eigen omgeving!

Overlanders samen in Mendig, Duitsland bij Willy's Treffen 2011

Jaarlijks ontmoeten heel veel avonturiers elkaar in Mendig in Duitsland. Velen van hen hebben een grote truck omgebouwd of om laten bouwen tot een uitstekende 4WD overland camper, waarmee zij al vele grote of verre reizen hebben gemaakt. Om meer informatie te krijgen over onze gewenste reis naar Afrika in 2012 besluiten we naar Mendig te gaan. En wat een spektakel blijkt het, als we meer dan 400 campers in alle vormen en maten en staten van onderhoud bij elkaar zien!

Kroatië

Een heerlijke week vakantie in de aanloop tot onze echte reis die we later dit jaar willen starten!