Scandinavië

Even een voor ons doen kort bericht vanuit de laatste avond in Scandinavië. Na bijna 6 weken in dit Noordelijke deel van Europa te zijn geweest, bevinden we ons nu in Helsinki. Alhoewel we hele mooie en ook bijzondere weken hebben gehad, is het voor ons goed om weer verder te reizen. De natuur hier is zo ongelooflijk indrukwekkend en we hebben er met volle teugen van genoten om vanuit de camper tijdens het rijden van 'zo hoog' over alles uit te kunnen kijken. De meren (deels nog bevroren en met sneeuw bedekt) zijn talrijk en de bergen heel gevarieerd.

Wat wij echter niet hebben voorzien, is het feit dat het bijna overal enorm uitgestorven is. Je zou denken dat het hier nu toch ook hoogseizoen is en dat er veel vakantiegangers, toeristen en inwoners van het land zelf rondlopen, maar je kunt hier een kanon afschieten zonder een levend wezen (mens of rendier) te raken.

Gelukkig hebben we de laatste dagen in Helsinki ook een zonnige kant gezien. Veel mensen die vrolijk lopen te genieten in de pauze van hun werk, tijdens hun vakantie of zomaar op een vrije dag even het levendige centrum van Helsinki in lopen. Vandaag ook voor het eerst !! buiten gegeten en dus toch maar even de BBQ aangestoken. Wat een heerlijkheid om eindelijk weer even in de zon buiten te genieten, het eten smaakt gelijk beter.

Morgen gaan we met de grote Ferry van Tallink Stiljaline de overtocht naar Tallinn in Estland aanvangen. Als het goed is, duurt die tocht maar zo'n 2 uren en we zijn benieuwd wat ons de komende weken weer gaat brengen.

Geniet van de zomer, die kennelijk nu in Nederland toch is doorgebroken.

Berry en Marga

Geweldig hoor jullie avonturen. Van Estland zeker door naar Rusland en dan door naar Mongolie? Is het een beetje te verstaan daar? Of kom je met Engela uit de voeten? Groetjes.

Trijnie

Had inderdaad een langer verhaal verwacht...maar door de regen is er toch minder te vertellen. Hebben wij hier ook lang gehad haha. Nu kan je hier heeeel lang buiten zitten. Dat doen we dan ook graag! Denken aan jullie! X

Tuire Ehojoki-Koskinen

Hello!!!It was very nice to meet you both in Pärnu Konse caravan camping!!Your dogwatch was excellent!!!I really enjoy of your wonderful pictures. I hope everything is OK and your journey continues safely!!