Spanje - olé -

Spanje, - olé -

Men (wie dat ook moge zijn) zegt: 'Spanje olé'. Helaas komt dat niet overeen met onze ervaringen. Na in Capbreton nog even getwijfeld te hebben of we via Lourdes en de Pyreneeën richting Spanje zouden gaan, besloten we toch in verband met het weer rechtstreeks de grens met Spanje over te steken en aan de kust te blijven. En alhoewel we de kust en de bergen waar we langs en overheen reden, enorm woest en mooi vinden, viel de rest nogal tegen.

Het Noorden en Westen van Spanje heeft weinig voorzieningen voor kampeerauto's, ondanks dat er ook talrijke Spaanse campereigenaren zijn. Op de camperplaatsen waren niet vaak alle servicevoorzieningen aanwezig, de plaatsen waren inmiddels opgeheven, gesloten of te klein of gelegen midden in een drukke straat. Ook het weer zat niet echt mee de laatste 2 weken. De meeste dagen viel er regen. De ene dag in de vorm van een bui, de andere dag was je blij als er tussen het regenen in nog een droog moment te vinden was om even droog uit de auto te stappen.

Vandaar dat we sinds 3 dagen de grens met Noord Portugal zijn overgestoken. We zijn neergestreken in Ancora aan de westkust en staan hier nu te genieten van alles, dat ons plezier doet. We zitten af en toe (met vest aan) buiten in het zonnetje, kunnen de was normaal buiten aan de lijn laten drogen, hebben in Viana do Castelo een supergrote markt bezocht en voelen ons weer helemaal happy.

Morgen richting Porto om te kijken of deze stad ons kan bevestigen in het gevoel dat we ons hier meer thuis voelen. Hoe het ook zij, we zijn blij hier te zijn en ondanks de mindere periode qua weer en omgeving, nog steeds gelukkig dat we deze reis samen mogen maken.

Trijnie

Fijn te lezen dat jullie happy zijn samen!!!! En portugal is echt mooi he?

Krista

Altijd weer leuk om wat van jullie te horen! Jammer dat het weer niet helemaal mee zit maar zo te lezen zijn jullie nu weer aan het genieten! Kus

Ronald

Al aardig wat kilometers gemaakt zie ik, leuk hoor! Porto lijkt me een fantastische stad, dus geniet ervan.

Ruud en Jose

Jose heeft erg genoten van de laatste sessie en genoten van jullie verhalen.

Trijnie

En... Hoe was porto? Zijn jullie alweer verder naar het zuiden?