De "rust" van Portugal

Even een kort berichtje vanuit Sao Martinho do Porto, zo'n 100 km ten Noord Westen van Lissabon. We zijn erg blij met Portugal. De levendigheid die het straatbeeld hier met zich meebrengt en we zo misten in Spanje, is volledig terug en we genieten ervan.

We zijn in Porto geweest, waar we met de bus heen zijn gegaan en waar de kerken overdadig bekleed zijn met allerlei Portugese tegeltjes. Weliswaar niet helemaal onze smaak,

Surprised
maar toch fraai om te zien. Verder komen we heeriljk tot rust door overal zo'n dag of 3-4 te blijven staan en lekker te ontspannen.

Ondanks een behoorlijke verkoudheid voor beiden, gaat het hier dus lekker. Verder vinden we het heerlijk om jullie reacties te lezen op onze site!!! We genieten er erg van.

Laughing
Aangezien we momenteel regelmatig over internet beschikken, hebben we ook al met enkelen kunnen skypen, mailen of via facebook contact gehad. Nogmaals, het contact met jullie thuis (of in Frankrijk!) is super. Dank daarvoor! Tot snel, liefs Mart & Patt

Petra

Fijn om weer bericht te lezen, dank jullie! Fijn dat de sfeer in Portugal jullie weer "verwarmd".

Tip tegen jullie verkoudheden: druk op "Long 5", is punt naast je elleboogplooi. Zie bijgaande link voor flimpje:

Als jullie zin/tijd hebben, kun je meer lezen hierover op:

Warme groeten, Petra

Petra Blok

Leuk om te horen, Portugal is inderdaad leuk en mooi en er wonen hele aardige mensen ! lekker genieten !
groetjes vanuit Bodegraven

erbakker@zonnet.nl

Ik vind het leuk om je berichten te lezen en jullie reis te volgen. Ik denk dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats in Spanje bent geweest. Ik weet niet of jullie nog verder trekken richting Zuid-Oost van de Algarve dan komen jullie in het gebied waar wij in de winter naar toe gaan. Maar ook daar kan je slecht weer treffen. Het binnenland is erg mooi maar mooi weer blijft een belangrijke factor voor een leuke tijd. Ik blijf jullie volgen en wens jmullie een fijne tijd.
Groetjes uit Numansdorp

Inge Strik

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben (ondanks de verkoudheid ; ) Het lijkt me zo heerlijk om overal op onderzoek uit te gaan!!!

Hier gaat alles ook prima. Rogier is behoorlijk druk met de voorbereidingen voor India. We hebben nog 5 volle dagen met elkaar en dan brengen we hem donderdagochtend vroeg naar Schiphol. Ik neem de kinderen ook mee, maar ben wel heel benieuwd hoe ze gaan reageren als papa door de douane zal gaan. Ik houd wel een beetje mijn hart vast daarvoor, maar zal vast goed komen. Helaas is hij er met Sinterklaas dus ook niet, maar we kunnen skypen, dus we zetten hem er wel bij aan tafel ; )

Wel erg ongezellig dat hij een groot gedeelte van de maand December weg is, want met z'n allen de kerstboom optuigen zit er ook niet in, maar Ronald heeft beloofd dat hij mij zal helpen met de kerstboom halen en in de standaard zetten. We hebben van de week behoorlijk schik gehad hierom, want zijn vraag was --> waar we de boom 's nachts gaan omkappen en toen was mijn reactie --> doe maar in het Amsterdamse bos en daarna was het eind zoek
natuurlijk (dat we de boom dan ook niet hoefden op te tuigen, omdat er vast al rubbertjes in zouden hangen enz. enz., weer even net zo'n schik als de tijd dat wij met jou hadden Marten hahahaha)

De fundering is ondertussen gestort van ons nieuwe huis, dus nu beginnen we eindelijk wat te zien. Ik kan bijna niet wachten tot het klaar is, want ondertussen hebben we zo goed als alles uitgezocht en ben ik natuurlijk heel benieuwd hoe het straks in ons nieuwe huis uit zal gaan pakken. We gaan wel een heel stuk moderner, dan ons huis nu...

Genieten jullie maar lekker verder en we houden contact.

Heel veel liefs en dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(hahahahaha) zijn er zo wel genoeg toch Marten hahahaha
Ze zijn ook voor jou hoor Patty... hebben jullie tenminste wat te delen ; )

renee darquennes

Patty en Marten, leuk om hier wat van jullie trip te vernemen.Hopenlijk vlug van de verkoudheid verlost . Hier is het genieten van het zachte herfstweer.Wij hebben nog genoten van een korte uitstap naar de Ardennen, ditmaal dan wel op hotel ipv de tent.Stefan kon het wel niet laten om een paar vliegsteks aan de Maas te gaan bekijken, maar dat wre dan ook weer schitterende wandelingen bij dit zachte herfstzonnetje.
Geniet met volle teugen en laat ons wat meedromen bij jullie reisverhalen

LYA

Hi I think I have deleted my email on your list by accident as I was trying to read your story on my phone. So please re instate me on your list as I do enjoy reading your travel stories. XXX

Pa en Ma

De /"rust"/ van Portugal was wel dubbel zeg, het land zelf en de verkoudheid die jullie noodgedwongen tot rust maande. Hopelijk weer snel voorbij en nu maar gauw naar de zon. Groetjes!!