Vriendschap tijdens de reis

Lieve allemaal, even een weekje waarin zich veel dingen hebben voorgedaan, die ons met de neus op de feiten drukt, dat we ervoor gekozen hebben om een aantal jaar (!) van huis te gaan.

Dinsdagochtend belt mijn zus vanuit Nederland dat mijn moeder met spoed is opgenomen in het ziekenhuis en inmiddels is ze gisteren eveneens met spoed op zaterdag nb. geopereerd. Deze situatie roept een gevoel van onmacht op, omdat je vanuit hier niet veel kunt betekenen voor hen. Mijn zus neemt alle verantwoordelijkheid en regelt alles, wat ik nooit beter zou kunnen als ik zelf nog thuis was geweest. Mijn moeder krijgt gelukkig alle goede zorgen in het ziekenhuis en bezoek van haar geliefde familie en vrienden, maar toch. Even een week met spanning en zorgen om thuis. En dan komen wij er dus nog goed vanaf hier! Hopelijk breekt er morgen weer een week aan van heel snel en gezond herstel!

Gelukkig kunnen we in deze periode terugvallen op steun van vrienden. Vriendschap vanuit Nederland (dank je wel, lieve vriendin T), maar ook hier in Marokko (mijn steun en toeverlaat hier, H!! thanks). Ook voor Mart is het een lastige situatie. We willen graag genieten,maar op dit moment worden onze gedachten nog even afgeleid.

Ondertussen gaat hier de tijd wel door. Naar Rabat zijn we nog niet geweest door de omstandigheden, maar wellicht morgen dan alsnog. Ook zijn we jullie nog foto's verschuldigd behorend bij het vorige verhaal, dus als de internetverbinding goed genoeg is, volgen die vanavond nog.

Gelukkig hebben wij de enorme mazzel, dat we hier mogen spreken van uitzonderlijk mooi weer en een prachtige camping, met alles wat we nodig hebben. Ook al zegt weeronline dat we hier een temperatuur van zo'n 18 graden genieten, onze eigen thermometer wijst hier op ons terrasje voor de camper gemiddeld zo'n 27 graden aan (tussen circa 10.30 en 17.00 uur). De dagen worden alweer langer en het wordt hier nu zo tegen 19.00 uur pas donker. Daarnaast kunnen we met de quad de hele omgeving bereizen en gaan wedus heerlijk op zoek naar vers fruit en groente. Dat is hier op iedere hoek van de straat te verkrijgen, gelukkig. En met kilo's heerlike perssinaasappelen, kiwi's, een halve kilo aardbeien, paprika's, pepertjes, aardappelen, komkommers etc etc voor nog geen 4 euro rijden we dus weer richting ons huisje. Kunnen we in ieder geval gezond het weekend in.

Bovenstaand ditmaal natuurlijk niet een vrolijk of geestig verhaal, zoals we anders proberen te schrijven op basis van onze belevenissen. Maar... ook dit maakt deel uit van onze reis en de consequenties daarvan. We hopen en duimen dat al onze vrienden en familieleden gezond blijven of heel snel weer zullen zijn!

Berry en Marga

Sterkte en spoedig herstel voor je moeder toegewenst!

Petra Blok

Jeetje Patty, wat een nare tijd voor je ! Heel veel sterkte toegewenst hoor ! Hopelijk knapt je moeder snel weer op ! Nogmaals sterkte xx

Tom en Annemieke

Wat zullen jullie geschrokken zijn. Lijkt me dat je je wel heel vervelend voelt als je zover weg zit. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Kus,

Miek

renee darquennes

Hopenlijk krijgen jullie vlug goed nieuws van je moeder, Patty , zodat je weer volop kan genieten van de prachtige omgeving. Een dikke knuffel uit het koude Belgie ( in de Ardennen zijn de skipistes weer open)

Edward

Hoi, Patty, wat voelje je dan onmachtig als je hoort dat het thuis met je moeder niet goed gaat. Dat is schrikken.Maar ook als je thuis was geweest had je niets kunnen veranderen aan die situatie. Wel tot steun. Maar die steun wordt nu door je zus gegeven. Dus hopen dat het nu weer de goede kant op blijft gaan. Veel sterkte en probeer te genieten. Voor je moeder ook veel sterkte.
Liefs en een knuffel. Groeten aan Mart.

inge

Dit zijn hele lastige gebeurtenissen als je zo ver van huis bent : ( Ik hoop dat het gauw de goede kant op gaat met je moeder !!! Laat je gauw weer wat horen. Hele dikke xxx